Gå direkte til de mest brugte værktøjer i Statens Administration:
Kundeportalen
Serviceportalen
Lønportal
Epicenter
HR-Løn
Fakturaindlæsning IndFak/SDI og Navision Stat
Udfordringen med forsinkede levering af fakturaer, der ikke var synlige i SDI, er nu løst, og alle de forsinkede fakturabilag er nu være tilgængelig for behandling i SDI.
De sidste forsinkende bilag blev synlige den 23.05.2024.
Læs nyheden om driftsforstyrrelsen på Økonomistyrelsens hjemmeside
Overskredet betalingsfrist
Eftersom det har taget længere tid end forventet at identificere fejlen, rette den og sikre synlighed af de forsinkede fakturabilag, er der nu flere fakturabilag, hvor betalingsfristen er overskredet.
For de fakturaer, hvor betalingsfristen er overskredet, anbefaler vi, at I hurtigst muligt kontakter de pågældende leverandører og henstiller til, at eventuel rentetilskrivning eller fremsendelse af rykkergebyr undtagelsesvist tilbageholdes eller annulleres på baggrund af de uheldige omstændigheder. Dette kan I med fordel gøre med henvisning til nyheden på Økonomistyrelsens hjemmeside.
Så snart bilagene ligger til behandling i Statens Administration, vil vi sørge for at få dem ekspederet og afregnet hurtigst muligt.
Opdateret 24.05.2024 kl. 14:00
PSRM
Der opleves mindre driftsforstyrrelser, som Statens Administration i samarbejde med Gældsstyrelsen håndterer løbende.
Der kan forekommer genaktivering af høringssager fra 2022 og 2023, som Statens Administration arbejder på at få overblik af og behandlet hurtigst muligt.
Med Serviceportalen vil I som kunder nemt få et samlet overblik over de sager, som I har oprettet.
Gå til Serviceportalen
Du skal oprette dig som bruger af Serviceportalen, inden du kan oprette sager.
Opret bruger på Serviceportalen
Vejledning til oprettelse af bruger
Statens Administration standardiserer løn- og refusionsområdet.
Læs mere om Statens Administrations standardisering af løn- og refusionsområdet
Find vejledninger til standardisering af Løn